Bilvårdsvarumärket Koch-Chemie tecknar avtal med OKQ8

Pressrelease

Tyska bilvårdsvarumärket Koch-Chemie tecknar avtal med OKQ8 i Sverige. Samarbetet innebär att kunderna enkelt kan köpa Koch-Chemie proffsprodukter i OKQ8s samtliga butiker och gör-det-självanläggningar.

Koch-Chemie startades 1968 av Hans Koch i södra Tyskland. Produkternas position på marknaden är i absoluta framkant och samarbetet med fordonsindustrin är ett tydligt bevis på det. Samarbetet är djupt och Koch-
Chemie är en av få tillverkare i världen som är officiellt godkända och rekommenderade av många världsledande varumärken som till exempel VW gruppen, Audi, Porsche och Mercedes.
Flera av produkterna har fått Mercedes och Maybachs godkännande "Daimler Approval" vilket Koch-Chemie är mycket stolta över. Det betyder att produkterna är testade på fordonen, ger ett bra resultat och är säkra att använda även på mycket känsliga material.

Koch-Chemies produkter har en tydlig hållbarhetsprofil, är fria från utfasningsämnen och är i stor utsträckning baserade på helt förnyelsebara råvaror. Produkterna är lätt nedbrytbara, många är helt fria från märkningsplikt,
produkterna går att panta genom återvinningsappen Bower och är även testade och godkända i vattenreningsverk enligt den europeiska normen ÖNORM.

”Vi är mycket stolta och glada över vårt avtal med OKQ8 som bevisar vår styrka i att erbjuda högkvalitativa produkter på marknaden. Det är ett mycket viktigt steg för Koch-Chemie och resan vi gör för att erbjuda marknaden premiumprodukter med tydlig hållbarhetsprofil. Våra produkter håller en extremt hög kvalitet och
är mycket effektiva även vid mycket hög utspädning, de kännetecknas av att de är enkla att använda och ger en mycket god ekonomi för användaren. Vi lägger ner stora resurser på forskning och utveckling på att produkterna skall vara hållbara och samtidigt vara mycket effektiva”, säger Torbjörn Glimmerstråle, säljchef för
Koch-Chemie i Sverige.

Anastasios Vamvakopoulos