SGA Trading AB tecknar ramavtal med Trollhättans Stad värde upp till 2 msek

SGA Trading AB har tecknat avtal med Trollhättans Stad.
Avtalet avser oljor och fetter och gäller i upp till 4 år(2+ 1+ 1). Avtalet träder i kraft 2023-12-15.

Avtalet kommer innebära att SGA Trading AB förser främst serviceförvaltningen med oljor och fetter. Produkterna används främst för underhåll av köparens fordon och maskiner. Fordon är allt ifrån biogasdrivna personbilar till lastbilar och maskiner. I anbudet fanns det tydliga krav på att oljor och fetter skall vara
godkända av Svensk Standard av miljöskäl.

"Vi är otroligt glada över avtalet med Trollhättans Stad och ser fram emot att förse staden med oljor och fetter" säger Torbjörn Glimmerstråle, Försäljningschef SGA Trading AB.

SGA Trading AB är en svensk aktör med huvudkontor i Järfälla. Bolaget säljer och marknadsför batterier, högtryck, tekniskt kem, fordonsvård, oljor, fetter och underhållsprodukter för proffs. Vi säljer produkter under egna varumärken, ledande premiumvarumärken och har egna agenturer som vi förser marknaden med. Vår verksamhet består också av proffsbutik och egen verkstad. Verksamheten är certifierad inom ISO 9001, 14001, 26000 och 45001.

Mer information finns på www.sgatrading.se.

Anastasios Tasos Vamvakopoulos
Market & Brand Manager / Marknad- & Varumärkesansvarig