SGA Trading AB tecknar ramavtal med Bygghemma BHG (Bygghemma Group)

SGA Trading AB har tecknat avtal med Bygghemma group BHG och samtliga dotterbolag. Ramavtalet avser dropshipment leveranser av tusentals artiklar till Sveriges ledande bygghandel på nätet. Sortimentet består exempelvis av högtryckstvättar, dammsugare, polermaskiner, bilvård, båtvård, tralltvätt, trallolja, verktyg och en stor mängd tillbehör. I portföljen vi levererar finns starka varumärken som Kärcher, Kränzle, Rupes, Sumake, Tershine och ett 30 tal andra attraktiva varumärken inom respektive områden. Det nya avtalet träder i kraft 2022-03-07

"Vi har ett färdigt koncept för dropshipment och Bygghemma är en ledande aktör inom DIY på nätet vilket blir en ”perfect match”. Vi fördjupar nu samarbetet och ökar därmed volymerna med potential i hela Norden." säger Torbjörn Glimmerstråle, Försäljningschef SGA Trading AB

SGA Trading AB är en svensk aktör med huvudkontor i Järfälla. Bolaget säljer och marknadsför batterier, högtryck, tekniskt kem, fordonsvård, oljor, fetter och underhållsprodukter för proffs. Vi säljer produkter under egna varumärken, ledande premiumvarumärken och har egna agenturer som vi förser marknaden med. Vår verksamhet består också av proffsbutik och egen verkstad. Verksamheten är certifierad inom ISO 9001, 14001, 26000 och 45001.
Mer information finns på www.sgatrading.se.

Anastasios Tasos Vamvakopoulos
Market & Brand Manager / Marknad- & Varumärkesansvarig