SGA Trading AB tecknar ramavtal med Svealandstrafiken

SGA Trading AB tecknar ramavtal med Svealandstrafiken. Avtalet avser  fordonskemikalier och är ett avtal på 8 år som löper mellan 2023 - 2031. Svealandstrafiken har 322 bussar och bedriver trafik 365 dagar om året. Varje dag är det i snitt mer än 65 000 resenärer som reser med Svealandstrafiken. Detta resulterar i ca 25 000 tvättar per år.

Något som vi har gemensamt med Svealandstrafiken är att försöka arbeta mer hållbart och miljövänligt, majoriteten av deras bussar drivs av biogas och resterande drivs av el. I upphandlingen krävde Svealandstrafiken att produkterna skulle uppfylla kriterierna för Svanenmärkning eller motsvarande. Tretton av de sexton upphandlade produkterna uppfyller kriterierna för svanenmärkning och vi arbetar mot att även de sista tre produkterna ska uppnå detta under avtalets tid.

Upphandlingen omfattade allt från schampo och produkter för invändig fönsterputs till motortvätt och klottersanering. Dessutom har vi löpande utbildningar med Svealandstrafiken där syftet bland annat är att minimera överkonsumtion och att produkterna hanteras på ett säkert sätt.

Vi hoppas att fler verksamma inom branschen kan inspireras av detta så att vi tillsammans kan arbeta mot mer hållbara upphandlingar.

SGA Trading AB är en svensk aktör med huvudkontor i Järfälla. Bolaget säljer och marknadsför batterier, högtryck, tekniskt kem, fordonsvård, oljor, fetter och underhållsprodukter för proffs. Vi säljer produkter under egna varumärken, ledande premiumvarumärken och har egna agenturer som vi förser marknaden med. Vår verksamhet består också av proffsbutik och egen verkstad. Verksamheten är certifierad inom ISO 9001, 14001, 26000 och 45001.
Mer information finns på www.sgatrading.se.

Anastasio Tasos Vamvakopoulos
Market & Brand Manager / Marknad- & Varumärkesansvarig